חינוך לבית הספר העל יסודי הינו מיומנות מאתגרת, הדורשת הכשרה ייחודית. לימודי תואר ראשון בחינוך לבית הספר העל היסודי מכשירים להוראת כיתות ז' עד י"ב, כלומר גיל שתים עשרה עד שמונה עשרה, ומאפשרים לעסוק בהוראה במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. לימודי תואר ראשון בחינוך לבתי ספר על יסודיים מעניקים הכשרה נרחבת, הכולל ידע אקדמי מקיף לצד פיתוח יכולות חינוך ופדגוגיה. במהלך לימודי חינוך לבית הספר העל יסודי לתואר ראשון הסטודנטים רוכשים כלים לשימוש בידע התיאורטי, מכירים את עולמו של הילד, ומפתחים כישורי למידה וחקירה עצמאיים. משך לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים הוא ארבע שנים, ובסיומם הבוגרים זכאים לתעודת תואר ראשון בחינוך B.Ed ותעודת הוראה. ישנו מגוון רחב של מוסדות אקדמיים המציע לימודי תואר ראשון בחינוך לבית ספר על יסודי, ומומלץ לבדוק בקפידה את תוכנית הלימודים המוצעת. בתהליך חיפוש לימודים כדאי לברר גם את הדגשים החינוכיים, איכות הסגל האקדמי ויוקרת התואר בסוף הלימודים, מידת הסיוע של המוסד במציעת עבודה לאחר סיום לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים, תנאי הקבלה, ושכר הלימוד והמלגות המוצעות במהלך לימודי תואר ראשון בחינוך לבתי ספר על יסודיים.
לימודי תואר ראשון בחינוך לבתי ספר על יסודיים מעניקים למורה לעתיד ידע תיאורטי על מקצוע ההוראה, ורקע אקדמי מעמיק במגוון תיאוריות הנוגעות להתפתחות הילד. התפתחות העברית כשפת אם, התפתחות שפה, מקומנו ביקום, הנרטיב הפילוסופי בחינוך, למידה מתווכת, נושאים סביבתיים בחינוך, לימוד דרך תנועה, סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך, סימולציות במשחקים בחינוך והוראה, פסיכופתולוגיה, תנועה ככלי ביטוי חברתי, ותיאוריות ומעשה בתופעות המנהיגות הם רק חלק ממגוון הידע המוענק לסטודנטים בעת לימודי תואר ראשון לבתי ספר על יסודיים.
לימודי חינוך לבית הספר העל יסודי מאוד מבוקשים בקרב סטודנטים רבים ומערכת החינוך מחזרת אחריהם. במהלך הלימודים תיחשפו לשיטות וגישות שונות בחינוך על יסודי, מחקרים בתחום, כלים להוראה מול כיתה וסיוע לתלמידים בוגרים. לימודי חינוך לבית ספר העל יסודי מהווים תשתית רחבה ללימודי המשך לתואר שני בארץ ובחו"ל. מערכת החינוך רואה חשיבות אדירה באנשי הוראה עדכניים ומיומנים כמו כן קיימת חשיבות גדולה ללימודים והתמקצעות גם בסיום לימודי חינוך לבית ספר העל יסודי מתוך הבנה כי אנשי הוראה צריכים להיות מעודכנים ועשירים בידע. במיוחד בעידן של אינטרנט הידע נגיש לכולם יחד עם זאת לאנשי הוראה יש סמכות וחשיבות של הדרכה והכוונה. לימודי חינוך לבית ספר העל יסודי מכוונים להצלחה ולקדמה. ההשתלבות היא בבתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ. כמו כן תלמידי תיכון עוברים בחינות בגרות ועל כן יש משמעות לאנשי הוראה הרואים בתפקידם כשליחות ולא רק כמקצוע.
לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים כוללים התמחות במקצוע ספציפי. מדעים מאפשרים לסטודנטים ללמוד על נושאים כמו כדור הארץ, הצומח והחי, וכוללים גם לימודים בנושא לימודי איכות הסביבה. לימודי אנגלית מכשירים את הסטודנט ללימודי הוראת אנגלית כשפה זרה, והתמחות זו מבוקשת מאוד במערכת החינוך הארצית. לימודי יהדות מעשירים את הידע של המורה לעתיד בנושאי מסורת ומורשת ישראל. מסלול נוסף הוא התמחות לימודי חינוך מיוחד, המכשיר את המורה ללמד בכיתות החינוך המיוחד ועם ילדים עם צרכים מיוחדים.
לימודי התואר הראשון אינם תיאורטיים בלבד, אלא מלווים בהתנסות מעשית בהוראה. במהלך כל שנות הלימודים הסטודנט מתנסים בהוראה בבתי ספר על יסודיים שונים. התנסות זו מעניקה לסטודנט אפשרות לתרגל את התיאוריות הפדגוגיות השונות, הנקנות במהלך לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים. ההתמחות מלווה בפיקוח צמוד של המוסד האקדמי ובית הספר גם יחד, ותורמת להתפתחותו המקצועית של הסטודנט כמורה לעתיד. לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים מאפשרים עבודה כמורים בבתי ספר לגילאים אלה, אך כמובן שגם במהלך העבודה כמורה ניתן ללמוד לתארים אחרים. מורה המעוניין ללמד בבית ספר יסודי נדרש ללימודי חינוך בבית הספר היסודי, ואפשרות נוספת היא הוראה בבתי ספר לחינוך מיוחד, לימודי חינוך גופני או לימודי חינוך לגיל הרך. אפשרות נוספת היא לימודי תואר שני בחינוך וייעוץ חינוכי. בוגרי תואר ראשון בלימודי חינוך יכולים לעבוד גם כמפתחי תוכניות לימוד, יועצים בבתי ספר, או כמורים במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי.