לימודי ניהול שירותי אנוש נועדו להקנות ידע בתחומי פסיכולוגיה, כלכלה ומדעי הניהול ועוד, במטרה לתת מענה איכותי ויעיל לצרכי הפונה. תעשיית השירותים מתקדמת בקצב מהיר, ותופסת כיום נפח מרכזי מהכלכלה הישראלית. ישנם יותר עובדים בתחום השירותים, ויותר אנשים הנזקקים לשירותיהם. תחום ניהול שירות אנוש מוכר כיום כמרכזי וחשוב בקרב מרבית הארגונים והחברות כיום, ונוצר צורך באנשי מקצוע מיומנים בתחום זה. לימודי תואר ראשון בתחום ניהול שירותי אנוש מכשירים את הבוגרים לא רק לניהול משאבי אנוש, אלא גם לניהול תהליכי שירות, ופיתוח מערכות שירות שונות בהתאם לצרכים של ארגון ספציפי. לימודי ניהול שירות אנוש מתמקדים לא רק במתן השירות הישיר אלא גם במכלול הצרכים האנושיים, כגון שיפור הנגישות והאמינות של ארגוני שירות שונים. לימודי התואר הראשון אורכים שלוש שנים, וניתן ללמוד ניהול שירותי אנוש למסלול חד חוגי, או דו חוגי.
לימודי ניהול שירותי אנוש מקנים יכולת להבחנה ואבחון מעמיקים של כלל הקהילה, ודגש מיוחד ניתן לטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. משום כך, לימודי התואר הראשון בתחום הם רב תחומיים, ומתפרשים על קשת רחבה של נושאים. לימודי המבואות בין השאר כוללים היכרות עם מיומנויות ניהול, שיטות ראיון, ייעוץ ארגוני, פיתוח עסקי, הכרות עם מיומנויות ניהול, היכרות עם ארגונים נותני שירות, מערכות שירות במסגרות שונות, כלים לפיתוח מבני שירות בארגון, והיכרות וזיהוי עם האוכלוסיות מקבלות השירות והצרכים המיוחדים להן. במקרה של מסלול דו חוגי מומלץ לשלב עם תחומי לימוד קרובים, כמו פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה או מינהל עסקים. התעודה בסוף לימודי התואר הראשון היא תואר B.A בניהול שירותי אנוש, או תואר B.A בהתאם לחוג השני שנבחר.
ללמוד תואר ראשון בניהול שירותי אנוש - שיפור מערך ארגוני
לימודי ניהול שירותי אנוש נחוצים בארגונים רבים בארץ ובעולם מתוך הבנה כי מתן שירות לקוחות יעיל, מהיר וראוי הינו מעמודי התווך של כל עסק. במהלך הלימודים תזכו לגעת בתחומי לימודים מגוונים התורמים להבנת מערך הלקוחות של כל ארגון. סוציולוגיה, פסיכולוגיה, תקשורת, מדעי התנהגות ועוד רבים אחרים יתרמו ללימודי ניהול שירותי אנוש. לימודי ניהול שירותי אנוש מקנים את כל הכלים להתמודדות ושיפור מערך שירותי אנוש בארגונים פרטיים וציבוריים. חיוני מאוד לכל ארגון להחזיק אנשי מקצוע בתחום ניהול שירותי אנוש מתוך הבנה כי מערך זה זקוק לתמיכה ושכלול. קל לזכות בלקוחות חדשים אך קשה יותר לשמור על הקיימים. כאן נכנסים אנשי ניהול שירותי אנוש במטרה לשפר את המכלול של הארגון בתחום שירותי אנוש. לימודי שירותי אנוש מהווים בסיס מצוין לכל הרוצים להשתלב בתחום מרתק, מעניין ומאתגר. לימודי ניהול שירותי אנוש מקנים בנוסף גם כלים לשדה מחקר ועל כך תוכלו לפתח תיאוריות ומחקרים בתחום על מנת לתרום לנושא זה באופן כללי.
לימודי התואר הראשון אינם רק תיאורטיים, אלא כוללים גם התנסות מעשית, הנקראת גם "פרקטיקום". חלק ממערכת הלימודים כולל השתלבות בארגונים שירות שונים, מרשויות מקומיות ובתי חולים, דרך חברות כוח אדם והשמה, ועד ארגונים ללא מטרות רווח ועמותות חברתיות שונות. מטרת ההתנסות המעשית היא להכיר לסטודנט את העבודה של איש המקצוע, ולאפשר לו לרכוש ניסיון מקצועי בעבודה כבר במהלך הלימודים.
לבוגרי תואר ראשון בניהול שירותי אנוש יש מגוון אפשרויות מקצועיות. ניתן להשתלב בקופות החולים ושירותי הבריאות לסוגיהם, לעבוד בארגוני מתנדבים העוזרים לאוכלוסיות מוחלשות, או במערכת הרווחה הממשלתית והעירונית. בשל ההכשרה בתחומי הניהול, הבוגרים יכולים לעבוד גם כמנהלים בעיריות ומועצות אזוריות, ובניהול משאבי אנוש במגזר העסקי בחברות כוח האדם וההשמה השונות.
לבוגרי תואר ראשון בניהול שירותי אנוש המעוניינים להישאר באקדמיה ולהעמיק את השכלתם, יש אפשרויות רבות ללימודי המשך. ניתן ללמוד פיתוח וייעוץ ארגוני או ללמוד מנהל עסקים לתואר שני. כמובן שתמיד ניתן לעבור תחום לימודים, ובמקרה זה נקודות הזכות שנצברו במהלך לימודי התואר הראשון יעמדו לזכות הבוגר, ויקצרו את זמן הלימודים הדרוש לתואר נוסף.