פרסום ושיווק איכותיים הינם הכרח לכל חברה ועסק, ובמיוחד בכלכלה המודרנית התחרותית. לימודי פרסום ושיווק מקנים כלים מקצועיים עדכניים, ומאפשרים להשתלב בקשת רחבה של מקומות תעסוקה.
קורס פרסום ושיווק - מידע כללי
פרסום ושיווק הינם למעשה הדרך בה עסק או חברה זוכים לחשיפה, ומביאים למודעות את הציבור את השירות או המוצר אותו הם מספקים. כל ארגון זקוק לאנשי פרסום ושיווק איכותיים, אשר ידעו להבליט את היתרונות של התוצרות או השירותים הייחודיים לו, כולל גופים מרכזיים כמו חברת החשמל ובזק, ואפילו משרדי ממשלה. לימודי פרסום ושיווק מקנים את המיומנויות הנחוצות לשם הבנת הצרכים הספציפיים של כל ארגון, ובניית תוכנית פעולה המתחשבת באילוצי השטח השונים.
לימודי שיווק ופרסום זוכים לביקוש רב, במקביל לגידול הניכר במספרן של החברות העוסקות בתרבות הפנאי. עולם הפרסום והשיווק מגלגל כיום מיליארדי שקלים בשנה, וזקוק יותר מתמיד לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים. בעקבות התחזיות העתידיות אשר צופות יציאה מהמשבר הכלכלי וצמיחה גלובאלית נרחבת, רבים בוחרים בלימודי פרסום, שיווק, או לימודי יחסי ציבור ודוברות בכדי לרכוש את הניסיון המקצועי כבר כעת, דבר שיקנה יתרון חשוב בעת השתלבות בשוק התעסוקה העתידי. חשוב לציין כי בדומה לכל תחום, גם לימודי פרסום ושיווק דורשים זמן הכשרה על מנת להגיע לרמות מקצועיות גבוהות, ועל כן מומלץ להתחיל את ההכשרה מוקדם ככל האפשר.
לימודי פרסום ושיווק - מגוון התמחויות ומסלולי לימודים
לימודי פרסום ושיווק מוצעים כיום במגוון רחב של מוסדות לימודים בארץ, אולם כל מסלול לימודים מתמקד בתחומים אחרים. ניתן להתמחות בתחומים מרתקים דוגמת בניית אסטרטגיה שיווקית התומכת במטרות וחזון הפירמה, שיווק בינלאומי, מחקרי שוק, פיתוח אסטרטגיית הפצה, חשיבה יצירתית, קידום מכירות ויחסי ציבור, הגדרת פלחי שוק, ועוד. משך לימודי שיווק ופרסום משתנה בהתאם לרמת ההתמחות, כאשר לימודי שווק בהתמחות ספציפית אורכים סמסטר אחד, ואילו לימודי תקשורת לתואר ראשון או לימודי תואר ראשון במנהל עסקים אורכים שלוש שנים. בעת חיפוש לימודים, מומלץ לבחור במסלול אשר מעניק את ההכשרה המקיפה ביותר, אולם בזמן הקצר ביותר, וזאת בכדי לרכוש מקצוע פרקטי וממוקד.
ללמוד פרסום ושיווק - מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים מכללה?
בעת בחירת מוסד הלימודים המתאים ביותר, ישנם כמה גורמים חשובים שכדאי לבדוק. הראשון והעיקרי שבהם הינו איכות צוות ההוראה ומידת היוקרה של מוסד הלימודים, כמו גם טיב התעודה המתקבלת לאחר סיום לימודי פרסום ושיווק. גורמים חשובים נוספים הינם תוכנית הלימודים ומידת העדכנות שלה, מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, וכן גובה שכר הלימוד והמלגות המוצעות. בעקבות הביקוש הרב ללימודי העשרה בפרסום ושיווק מוסדות רבים מציעים כיום לימודי ערב בתחום זה, המאפשרים גם לאנשים עובדים לרכוש מקצוע מבוקש ולהתקדם מבחינה תעסוקתית.
קורס הכשרת אנשי שיווק ופרסום - תכנית הלימודים
תוכנית לימודי פרסום ושיווק עשירה ומרתקת, ומשלב ידע אקדמי מקיף לצד התנסות נרחבת, בהתאם לתחום ההתמחות. במסגרת הלימודים הסטודנטים נחשפים למודלים התיאורטיים ולטכניקות המעשיות בתחום השיווק והפרסום, ומכירים לעומק את הטכניקות הנמצאות בשימוש כיום בקרב מיטב חברות הפרסום והשיווק בעולם. לימודי תיאוריות ומודלים מרכזיים בשיווק, אסטרטגיה פרסומית, מושגי יסוד בשיווק, אפקטיביות פרסומית, מודלים לניהול תמהיל מוצרים, מידע שיווקי, אסטרטגיה וטקטיקה שיווקית, שיווק ומכירות בעולם האינטרנט, ערך המותג, שיטות ניהול מוכרים ומכירות וכתיבת תוכנית שיווקית הם רק חלק מלימודי שיווק ופרסום.
חלק מרכזי נוסף של לימודי שיווק ופרסום הינו הקניית כלים מעשיים, המאפשרים להשתלב בצורה מיידית בשוק התעסוקה לאחר סיום הלימודים. תחום זה כולל נושאים דוגמת לימודי הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, בחירת תמהיל המדיה, אסרטיביות ככלי ניהולי, לימודי ניהול משאבי אנוש, הכרת טכניקות לסגירת עסקה, הגדרת יעדים, פיתוח עבודת צוות, ניהול מדיה חברתית, תכנון וניהול תקשורת שיווקית משולבת, מדיניות קידום מכירות ויחסי ציבור, החלטות פילוח, פיתוח אסטרטגית הפצה ומודלים לתכנון, ועוד.
לימודי הכשרת אנשי פרסום ושיווק - מה עושים בסיום הלימודים?
לאחר סיום לימודי שיווק ופרסום בהצלחה הבוגרים זכאים לתעודת סיום מטעם המוסד בו למדו, בהתאם למסלול הלימודים. בוגרי לימודי פרסום ושיווק זוכים לביקוש רב בכל תחומי המשק, וניתן להשתלב בעסקים פרטיים, ארגונים ללא כוונות רווח, או במשרדי ממשלה ומועצות מקומיות. רבים בוחרים לעבוד כעצמאיים, בין אם בצורה פרטית ובין אם על ידי פתיחת עסק פרטי והתאגדות של כמה עובדים.
מאחר ועולם השיווק והפרסום הינו דינאמי במיוחד, מומלץ להתעדכן ולהישאר עם היד על הדופק באמצעות לימודי ניהול עסקים, לימודי עיצוב ובניית אתרים או כל תחום אחר אשר יקנה יתרון תעסוקתי. אפשרות נוספת היא לימודי שיווק ופרסום בצורה מעמיקה, באמצעות השתלבות במכוני המחקר והאוניברסיטאות אשר עוסקות בנושא.