המכללה האקדמית בית ברל היא בין המכללות האקדמיות הגדולות והותיקות בישראל, והיא מצטיינת בשילוב מיוחד בין לימודים ברמה גבוהה, אווירת לימודים נעימה, שכר לימוד אוניברסיטאי, ומיקום במרכז הארץ. במסגרת לימודי תעודה, בית הספר לחברה וממשל מציע לימודי הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות.
נפתחה ההרשמה לסמסטר ב' של בית הספר לחברה וממשל!
להרשמה לחצו על הטופס בצד שמאל
בית הספר לחברה ולממשל של המכללה האקדמית בית ברל מציע תוכנית חדשה ללימודי תעודה בתחום הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות, על מנת לענות על הביקוש הרב לאנשי מקצוע איכותיים ומנוסים בתחום זה. לאחר סיום לימודי הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות, הבוגרים יוכלו להנחות קבוצות מגוונות, ובכלל זה קבוצות בעלי שונות מעמדית, תרבותית, או לאומית. משום כך, השתתפות בתכנית מאפשרת להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, ובהם ארגונים מהמגזר השלישי, ארגונים חברתיים לשיח ודיאלוג, בתי ספר, צוותי חינוך ועוד.
לימודי תעודה בהנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות בבית הספר לחברה ולממשל של המכללה האקדמית בית ברל מקנים לסטודנטים ידע עיוני יחד עם התנסות אישית בקבוצה, המסייעים לרכישת כלים ומיומנויות הכרחיים להנחיית קבוצות. תוכנית לימודי הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות כוללת היכרות מעמיקה עם מאפייני חברה בעלת מגוון זהויות, תוך מתן דגש על נתינת ביטוי הולם לתרבויות השונות. התמקדות מיוחדת נעשית בתחום התהליכים המשפיעים על התפישות התרבותיות הגלויות והסמויות מבחינת זהות, אישיות וחברה, והדרך בה ניתן להשתמש בתהליכים אלה ככלי לגדילה והתפתחות חברתית ואישית.
תוכנית לימודי הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות בבית הספר לחברה ולממשל של המכללה האקדמית בית ברל אורכת שנתיים, כאשר מתכונת המפגשים הינה חד שבועית. לימודי הסמכה בתחום הנחיית קבוצות אורכים שנתיים, ומזכים בתעודת הסמכה מטעם המכללה האקדמית בית ברל. תעודת התמחות מצריכה שנת לימודים נוספת, הכוללת התנסות והתמחות מעמיקה בהנחיה, ומקנה תעודה של מנחה קבוצות מטעם היחידה לחינוך מבוגרים המשרד החינוך. על מנת להתקבל לשתי התוכניות יש להיות בעלי תואר ראשון, לעבור ראיון אישי וקבוצתי, וידע וניסיון בהדרכה והנחיה מהווים יתרון חשוב.
קשת הנושאים הנסקרים בלימודי הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות בבית הספר לחברה ולממשל הינה מגוונת, וכוללת קורסים דוגמת שלבים בהתפתחות קבוצה, הבניית זהויות, הקבוצה הבינונית והגדולה, מבט סוציו- פסיכולוגי על שונות ואחרות, סוגי סדנאות, מודלים בהנחיית קבוצות, קבוצות קונפליקט ודיאלוג, תכנון והבניה של תהליך סדנאי, חברה רב-תרבותית, תיאוריות של קבוצות קטנות, וכן מבואות תיאורטיים שונים.