הנדסאי תעשייה וניהול - ניהול השיווק
המבקשים לקבל הכשרה בתחום תעשייה וניהול יכולים להשתלב בלימודים במגוון לימודים אקדמיים לתואר ראשון ושני וכן בלימודי הנדסאים. לימודי הנדסאי תעשיה וניהול הינן פופולאריים ביותר ומוצעות בתחום מגוון מגמות משנה, ביניהן: הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תעשייה וניהול - לוגיסטיקה, הנדסת תעשיה וניהול - ייצור, הנדסת תעשייה וניהול - מערכות מידע, הנדסת תעשיה וניהול - שיווק, הנדסת תעשייה וניהול - תעבורה, הנדסת תעשייה וניהול - בטיחות וגיהות, הנדסת תעשיה וניהול - ניהול האיכות.
הנדסאי תעשייה וניהול - ניהול השיווק - מטרות
הלימודים לתואר הנדסאי תעשיה וניהול מכשירים אנשי ניהול לתעשייה אשר עתידים להשתלב בנישות שונות בארגון. מגמת המשנה 'תעשייה וניהול - ניהול השיווק' מתמקדת בתחום ספציפי, ומכשירה מנהלים לתעשייה בעלי התמחות ספציפית בתחום מבוקש מאד - תחום שיווק ומכירות. הלימודים במגמה זו שואפים להכשיר בעלי מקצוע מומחים ומיומנים, בעל ידע עיוני ומעשי, כלים ומיומנויות בתחומי תעשייה, ניהול ושיווק שישתלבו בקלות במערכי השיווק והמכירות בארגונים שונים ויסייע וייעלו את תחום השיווק ומכירות בין ארגון אחד למשנהו ובין הארגונים השונים לקהל הרחב.
הנדסאי תעשייה וניהול - ניהול השיווק - תוכן לימוד
תוכנית הלימודים של הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות ניהול השיווק עשירה ומרתקת, וכוללת את כל הידע האקדמי הנחוץ על מנת לעסוק בתחום. נושאי הלימוד המדויקים משתנים בין מוסדות הלימוד, וכן בהתאם לחידושים האחרונים בתחום, אולם בדרך כלל הלימודים כוללים קורסים דוגמת מבוא לתכנות מערכות, שרטוט טכני ודיווח טכני, מבוא למימון וניתוח כדאיות, מחירים והמחרה, התנהגות ארגונית, ניהול השיווק, מבוא לניהול האיכות ובקרת איכות סטטיסטית, שיטות סטטיסטיות, התנהגות צרכנים, מתמטיקה ואנגלית, מערכות הפצה, הנדסת תעשייה, מבוא לתורת הארגון וניהול משאבי אנוש, הנדסת שיטות, תמהיל המוצר, מבוא לכלכלה, פילוח שווקים, מדידת עבודה, מידע שיווקי, ניהול הייצור ומבוא ליחסי אנוש, ניהול המכירות, מבוא לטכנולוגיות מידע, תקשורת שיווקית, חשבונאות ותמחיר, שיווק שירותים, שיווק בינלאומי, ניהול האיכות, מבוא לשיווק, ועוד.
הנדסאי תעשייה וניהול - ניהול השיווק - תעודה ואפשרויות תעסוקה
לבוגרי לימודי המגמה 'הנדסאי תעשייה וניהול - ניהול השיווק' יוענק תואר מטעם מה'ט, משרד החינוך ומוסד הלימודים בו סיימו לימודיהם. הבוגרים יוכלו להשתלב במערכי שיווק ומכירות של ארגונים שונים, כאשר במסגרת תפקידם יעסקו ההנדסאים בפיתוח, אחזקה ותפעול של מערכות שיווקיות מקצועיות, המסוגלות לצמצם את טווח הזמן העומד לרשות המערכות היצרניות בכל הנוגע לקידום, לפיתוח ולאספקת המוצר, במקום ובעיתוי הנכון. כמו כן יעסקו בתכנון, ניתוח והפעלת מערכות שיווק המועילות ללקוח, ליצרן ולנותן השירות, לרבות שיווק בינלאומי.