מכללת סמינר הקיבוצים מציעה לימודי תואר שניM.Ed במסלול אוריינות חזותית בחינוך, באישורה של המועצה להשכלה גבוהה.
לימודי אוריינות חזותית בחינוך לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים מקנים כלים מקצועיים וטכניקות מתקדמות לשם שימוש והבנה של דימויים חזותיים, ובכלל זה דרכים חשיבה, התבטאות ולמידה בעזרת דימויים חזותיים. מטרתה של תוכנית זו היא טיפוח האני היוצר, על מנת לעודד את הסטודנטים להוביל שינויים ולהשפיע על סביבות חינוך במערכת הפורמאלית והבלתי פורמאלית. בנוסף, התוכנית מקשרת בין תחומי היצירה השונים בצורה ייחודית, ומוסיפה לראיית העולם הכוללת של הסטודנטים.
אוריינות חזותית הינו תחום חדש יחסית, אשר התפתח בשנות השישים על ידי אנשי חינוך בארצות הברית. לימודי תואר שני באוריינות חזותית לחינוך משמשים ככלי משמעותי ללמידה והוראה גם יחד, ומפתחים יכולות חשיבה, ביקורת ועצמאות. בסיועה של האוריינות החזותית ניתן לפתח אצל התלמידים את יכולות החשיבה ואת האישיות, ובפרט את היכולת להתמודד בעולם המודרני המציף אותנו במסרים חזותיים מגוונים.
בעוד שבעולם לימודי אוריינות חזותית נעשים בצורה של קורסים בודדים, הרי שמכללת סמינר הקיבוצים פיתחה תוכנית לימודי תואר שני M.Ed ייחודית לאוריינות חזותית בחינוך. תכני הלימוד של מסלול זה כוללים את עיקרי התיאוריות, התכנים והסוגיות של עולם האוריינות החזותית, ורותמים את התוכנית השלמה לצרכים של חינוך והוראה בתחומים של יצירה חזותית. בדרך זו ניתן להעמיק את הידע האקדמי של המורה ולעשות בו שימוש ביקורתי ומושכל למטרות הוראה, להרחיב את ההיכרות עם אפשרויות השימוש באמצעי המחשה ועזרים חזותיים שונים לשם הוראה ולהתנסות ביצירה חזותית מחקרית או עיונית. כל אלה מסייעים לקידום החינוך, ובדרך זו לקידום מטרות חברתיות וסביבתיות.
לימודי תואר שני באוריינות חזותית בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים אורכים שנתיים, על פני ארבעה סמסטרים ובהיקף של 52 שעות. חטיבה א' עוסקת בחינוך ובפיתוח ההוראה ולמידה, וכוללת נושאים דוגמת עיצוב סביבות למידה ובגישות הוראה/למידה בעלי היבטים ביקורתיים, וסוגיות עדכניות בשיטות מחקר מתקדמות. חטיבה ב' נוגעת בצדדים התיאורטיים והמתודולוגיים של לימודי אוריינות חזותית, דוגמת סוגיות של יצירה, המחשה וביטוי באמצעות תקשורת חזותית, הקבלה לשפה לשונית, תרבות דיגיטאלית ותרבות עממית. החטיבה השלישית מתמקדת בתפקידים של האוריינות החזותית בחינוך, וכוללת סמינריונים העוסקים בהיבטים החווייתיים, הערכיים, הפדגוגיים והאתיים שלה, והדרכים בהן ניתן להשתמש בה בכדי ליישם מחויבות חברתית וסביבתית.